dragos popa

Interviu: Dragoș Popa „Viitorul muzicii va urma cel mai probabil aceleași tendințe pe care le vedem în tehnologia modernă.”

we ❤️ music
Dragoș Popa își împarte activitatea în două domenii esentiale: artă și jurnalism. Majoritatea proiectelor desfășurate sunt în domeniul socio-cultural, educativ și de promovare pentru tinerele talente. A realizat emisiuni tv și multe materialele jurnalistice, dar aportul său este semnificativ și în muzică. Este manager al Centrului Artist pentru Artă de 10 ani, fiind un motor de proiecte culturale.

Nu mai activează ca solist vocal, dar a ales să fie pedagog în acest sens. A participat la zeci de festivaluri naționale și internaționale, acțiuni caritabile, schimburi de experiențe internaționale, a compus muzică și a derulat campanii de promovare a talentelor.

WeLoveMusic: De ce ai ales cariera de pedagog vocal în detrimentul celei de solist?
Dragoș Popa: Cred că nu a fost o alegere, ci mai degrabă asta mi-a fost rezervat! Este adevărat că ce e al tău e pus deoparte, în sensul că Dumnezeu are pentru fiecare darul său. Am studiat și m-am pregătit pentru ambele, însă cea de pedagog probabil că se potrivește mai mult cu personalitatea și cu menirea mea pe acestă lume.

Când ți-ai câștigat primii bani din muzică?
Primii bani din muzică cred că au apărut în jurul vârstei de 17 ani, atunci când am început să fiu antrenor vocal. Veniturile din muzică în calitate de solist au apărut puțin mai târziu, după ce am reușit într-un fel sau altul să îmi formez o imagine în segmentul cultural-artistic. Cert este că am cântat cu multă dragoste indiferent dacă am fost remunerat sau nu. Am cântat atât la festivaluri naționale și internaționale, la evenimente private sau zile de oraș, cât și la evenimente corporate sau în spații oficiale, printre care amintesc Palatul Parlamentului.

Cum ai fost privit din această postură?
Am fost privit cu multă superficialitate și cinism din partea celor din domeniu pentru care eram „doar un copil”. Adevărat este că la acea vârstă (17 ani), nu aveam cum să pornesc la drum suficient de pregătit. Pe de altă parte, nu am visat niciodată să fac asta, însă am fost căutat, am hotărât să încerc și iată că au trecut 10 ani de atunci. Între timp am dezvoltat multe proiecte în muzică, printre care și mica mea Școală de Arte de la Zărnești (Brașov), dar am avut grijă să îmi și cultiv latura artistică, alături de profesori deosebiți, la instituții de prestigiu.

Ai studiat cu Felicia Filip și Ozana Barabancea?
Am studiat cu mai mulți profesori, printre care și doamna Felicia Filip, dar nu și cu cea din urmă. Ozana Barabancea face parte din viața mea, însă de dumneaei mă leagă alte amintiri. Îi apreciez pe toți și le sunt recunoscător pentru că m-au luminat! Onoarea de a studia cu celebra soprană Felicia Filip mi-a revenit în cadrul Facultății de Știinte și Arte a Universității Valahia din Târgoviște. Acolo am finalizat un program de Master în Muzică, iar în procesul pentru Lucrarea de Disertație, am avut șansa de a fi coordonat de către conf. univ. dr. Felicia Filip.

Cum ai ajuns să faci radio?
Am debutat în presă prin 2015, când am produs și prezentat prima mea emisiune de televiziune. Postul TV la care eram pe atunci s-a închis, iar mai târziu am fost angajat ca prezentator de știri la Radio Brașov și SuperFM. Am continuat apoi la Radio România Brașov FM, iar recent m-am alăturat colegilor de la KissFM, MagicFM și RockFM Brașov. Creativitatea și creația sunt un liant pentru muzică și jurnalism, în cazul meu.

Care crezi că mai sunt șansele ca un tânăr să se lanseze în industria muzicală?
Șansele cred că sunt egale pentru toți! Nimeni nu a ajuns undeva sus cu mâinile ținute la spate. Indiferent dacă ai sau nu ai pe cineva puternic în spate, pentru a realiza lucruri mărete în viată este nevoie de pasiune, muncă, studiu, ambiție și seriozitate. Nu sunt calități pe care le menționez în mod formal, chiar sunt necesare!

Încotro crezi că se îndreaptă muzica?
Observați cum a evoluat tehnologia? Viitorul muzicii va urma cel mai probabil aceleași tendințe pe care le vedem în tehnologia modernă. Calitățile teoretice și practice ale sunetului, precum înălțimea, durata, intensitatea și timbrul, vor fi din ce în ce mai mult procesate și computerizate. Identiatea artiștilor vocali deja îmi pare știrbită. Nu trebuie să fi specialist pentru a observa că multe melodii sunt concepute acum din două trei versuri repetate la infinit, orchestrație superficială trasă la indigou și videoclipuri demne de paginile web pentru adulți. Rămâne, totuși, o bază care nu poate fi clintită: muzica clasică.

Ce le transmiți tinerilor care vor o carieră de success în muzică?
Muzica le poate aduce onoare, dar și ei trebuie s-o onoreze

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
we ❤️ music

CONTACT